ČO BY ŤA MOHLO ZAUJÍMAŤ (FAQ)

Ako zaručujete netestovanie na zvieratách?

Väčšina našich značiek má certifikát Leaping Bunny, ktorý je vystavovaný organizáciou Cruelty Free International. Ten zaručuje, že ani produkt ani jeho zložky (po tzv. cut-off dátume) neboli testované na zvieratách. Firmy takisto nesmú vyvážať do Číny a môžu byť podrobené nezávislému auditu, či všetko dodržiavajú. Za používanie jeho loga na obaloch sa platí samostatný poplatok, a preto sa pre tento krok niektoré firmy nerozhodli. Podstatné však je, aby bola firma uvedená aspoň v jednom z týchto zoznamov: https://www.crueltyfreeinternational.org/LeapingBunny alebo http://www.leapingbunny.org/guide/brands. Vtedy je to v suchu. Tento certifikát platí celosvetovo, ale podľa všetkého je jeho centrum v USA, kde sa netestovanie na zvieratách inak nereguluje.
V EÚ je netestovanie produktov a ich zložiek vyžadované legislatívou, a preto niektoré európske značky význam certifikátu LB neuznávajú a berú ho iba ako margetingové gesto voči zákazníkovi (inými slovami, keby testovali, porušovali by zákon). Okrem toho je tu smernica REACH, ktorá niekedy môže mať nad týmto nariadením prednosť a vyžadovať otestovanie zložiek (no aj tam by mali byť zvieratá tou poslednou možnosťou). Vyskytli sa dokonca prípady (napr. značka ZAO), kde úrady certifikát LB zakázali, lebo vraj navodzuje dojem, že produkty danej značky sú netestované a ostatné nie a tým si vytvára konkurenčnú výhodu.
Niekedy je ozaj ťažké vybrať si, čo je najlepšie, pretože LB na jednej strane najspoľahlivejšie zaručuje netestovanie na stavovcoch (ale napr. také dafnie sú už OK), no na druhej strana takáto značka môže patriť pod materskú organizáciu, ktorá LB nemá (ako napr. L’Oréal alebo Unilever). Na druhej strane sú tu rodinné firmy s fairtrade vegánskou filozofiou a kvalitnou kozmetikou, ekologickými obalmi atď., ktorým k dokonalosti „chýba“ už len ten Leaping Bunny. Preto sme sa ponuku rozhodli namiešať z oboch a vybrali sme značky, ktorým dôverujeme, buď preto, že majú priamo certifikát Leaping Bunny, alebo preto, že ich celková filozofia, konanie a projekty, do ktorých sa zapájajú, sú etické a zapôsobili na nás, a testovaním na zvieratách by popreli zmysel všetkého, čo robia.

Ako zaručujete vegánske zloženie?

Niektoré produkty majú priamo označenie Vegan alebo Vegan OK. Pri tých ostatných sme zloženie starostlivo skontrolovali a na sporné zložky sme sa opýtali priamo výrobcov (napríklad na pôvod glycerínu).

Čo znamená spôsob doručenia Doručenie na poštu?

Znamená to, že ti do schránky buď príde legendárny „žltý papierik“, alebo dostaneš do mejlu či SMS správy oznámenie o tom, že zásielka ťa čaká na pošte. Pri okienku ti potom stačí len nadiktovať jej číslo (ktoré v mejle/SMS správe dostaneš tiež). Tento spôsob ti odporúčame, ak ti viac vyhovuje si ísť po balík, keď sa rozhodneš, a nečakať na kuriéra. Ďalšie informácie o možnostiach dopravy nájdeš tu.

Ako rýchlo mi príde balík?

Chceme, aby ti nová kozmetika mohla robiť radosť čo najskôr. Preto pri objednávke do 20.00 balíčky odosielame hneď na ďalší deň, čo znamená, že dva (max. tri) pracovné dni po tom, čo odošleš objednávku, by mal byť tovar u teba (pri platbe prevodom na účet ich odosielame nasledujúci deň po prijatí platby).

Ako viem, že ste moju objednávku prijali v poriadku?

Na mejl ti hneď po jej vytvorení príde potvrdenie so zhrnutím objednaných položiek a elektronickou faktúrou. Ak ho tam nevidíš, skontroluj si priečinok so spamom aj iné karty v pošte (Gmail to niekedy dáva medzi Aktualizácie alebo Reklamy). Ak tam nie je, kontaktuj nás, prosím, na veganiq@gmail.com.

Ak ti hlavou víria ďalšie otázky, pokojne nám napíš na veganiq@gmail.com. Ďakujeme. 🙂